Innovatie en Strategie

Toont 1 - 10 van de 13 resultaten.

Platforms of apps

Bedrijven die niet investeren in apps of moonshots maar kiezen voor een collaboratief ecosysteem op basis van een cloudplatform, hebben daarmee een grote voorsprong op hun concurrenten.

De valse profeten van het innovatietheater

Digitale transitie: Het succes en de harde economische lessen uit Silicon Valley moeten worden omgezet en vertaald naar een pragmatische aanpak voor de polder.

Spelregels rond waardecreatie zijn ingrijpend veranderd

Het ontwrichtende effect van de huidige digitale transformatie wordt steeds duidelijker. Om te overleven moeten bedrijven en organisaties hun businesscases herzien, de financiering van hun activiteiten anders organiseren en nieuwe ketenpartners zoeken.

Peter Hinssen: Met technologie maak je niet langer het verschil

Peter Hinssen is een veelgevraagd spreker op seminars, congressen en bij grote ondernemingen. Hij wordt wereldwijd gezien als een van de ‘tought leaders on game changing’, de veranderingen die nu plaatsvinden in het kader van de digitale transformatie. Wij interviewden hem in het kader van de digitale uitzending IT-Tomorrow.

Digitale transformatie gaat snel en langzaam tegelijkertijd

Over digitale transformatie wordt veel geschreven en nagedacht, en gelukkig niet alleen op de IT-afdelingen of bij dienstverleners. Steeds vaker staat het op de agenda van de board, omdat men doorheeft dat er ‘iets’ gaande is.

Managing de paradox

Gevestigde belangen komen zwaar onder druk te staan door de digitale revolutie. Accounting principes en de wijze waarop waardecreatie wordt geregistreerd en uitgedrukt, zijn onderhevig aan snelle veranderingen. Dat leidt tot allerlei paradoxen.

Digitale transformatie

De kanteling van de traditionele 20e eeuw-economie naar een digitale 21e eeuweconomie is in volle gang en we komen in een technologisch georiënteerde, netwerkgedreven circulaire economie. De huidige paradigmaverandering in combinatie met de voortdurende financiële crisis vergt een fundamentele verandering in de wijze waarop bedrijven moeten worden aangestuurd.

Een succesvolle organisatie vraagt om andere leiders

Het wordt steeds beter mogelijk prestaties te meten en processen te optimaliseren. Steeds meer kennis over klantenvoorkeur, optimale organisatievormen en het beste businessmodel maakt een organisatie slagvaardiger. Aanpassen aan de nieuwe omstandigheden vereist een optimale inzet van informatietechnologie, maar is dat voldoende?

De onverschrokken organisatie

De buitenwereld is getransformeerd in een netwerk. Om te overleven zullen organisaties zelf ook een netwerk moeten worden. Ze moeten radicaal veranderen. Een wendbare strategie, een platte structuur, extreme innovatie, open samenwerkingen, ingrijpend innoveren, kleinere winstmarges: dat zijn slechts een paar van de te ondernemen stappen.

Mens en organisatie in de ‘perfect storm’ van digitalisering

Informatie is in overvloed en overal beschikbaar en technologie voorziet ons continu en selectief van informatie in een specifieke context. Ontwikkeling van nog meer technische oplossingen en informatiebergen zijn niet voldoende. We staan voor de uitdaging om de balans te vinden die ons naar een gewenste digitale samenleving brengt.

Pagina's



Niet gevonden? Vraag het de redactie!

Heeft u het antwoord op uw vraag niet gevonden, of bent u op zoek naar specifieke informatie? Laat het ons weten! Dan zorgen we ervoor dat deze content zo snel mogelijk wordt toegevoegd, of persoonlijk aan u wordt geleverd!

Stel uw vraag