Social Media

Toont 1 - 10 van de 18 resultaten.

Pleidooi voor een nieuw internet

Aral Balkan reist de wereld over als strijder voor digitale vrijheid. Alleen een nieuw internet kan de digitale vrijheid en privacy in de toekomst beschermen tegen bedirjven als Google, Facebook en Twitter, is zijn boodschap. Balkan heeft een prototype van een sociaal netwerk ontwikkeld – Heartbeat – waarvoor de gebruikers hun gegevens níet uit handen hoeven te geven.
Tanja de Vred

Sociaal ondernemen met ICT

Sociale innovatie kan niet zonder ondernemerschap. We zien dan ook steeds meer sociale ondernemingen starten waarin maatschappelijke doelen worden nagestreefd. Jan-Kees Schakel is sociaal ondernemer en liet zich ondervragen.

Design thinking

‘Wicked problems’ in sociale innovatie
Design thinking
Design thinking is een denk- en werkwijze om tot sociale innovatie te komen, omdat het geschikt is voor het werken aan complexe ‘wicked problems’ in onze samenleving vanuit multi-actor betekenisgeving.

Open,innovatief internet vraagt democratische controle

Economie, vrijheid en veiligheid zijn op internet nauw met elkaar verweven. Juist daarom komt het aan op zorgvuldig wetgeven. Vrijheid en ruimte voor innovatie zijn niet gebaat bij een ‘alles-moet-mogen’-beleid, want dan krijgen de ‘Googles en de Facebooks’ het voor het zeggen. Democratische controle is nodig, vindt D66-­Europarlementariër Marietje Schaake.

Geld verdienen met SMAC(T)

De trends in IT-land worden tegenwoordig aangevoerd door Social, Mobile, Analytics, Cloud en ook steeds meer door Things. SMAC(T), voor de duidelijkheid. Maar hoe valt daar concurrentievoordeel mee te behalen, hoe verdienen ondernemers daarmee hun geld? Een bloemlezing van de mogelijkheden.

Social media­ bewijzen hun nut op de werkplek

LinkedIn, Twitter, Facebook, YouTube, Google+, Pinterest, Instagram, Yammer en binnenkort ook Facebook at Work. Veel werkgevers en werknemers zien door de bomen het bos niet meer. En als ze de meerwaarde van social media al zien, weten ze vaak niet waar ze moeten beginnen en hoe ze het in moeten zetten.

Een succesvolle organisatie vraagt om andere leiders

Het wordt steeds beter mogelijk prestaties te meten en processen te optimaliseren. Steeds meer kennis over klantenvoorkeur, optimale organisatievormen en het beste businessmodel maakt een organisatie slagvaardiger. Aanpassen aan de nieuwe omstandigheden vereist een optimale inzet van informatietechnologie, maar is dat voldoende?

Vormgeven aan de social enterprise

Door de social media-oplossing op een slimme manier in te zetten kunnen organisaties veel sneller en flexibeler functioneren. Dit lukt alleen als de cultuur, structuur en de manier van samenwerken en leidinggeven zo zijn dat het ideale samenspel ontstaat tussen passie, kennis en ervaring van medewerkers en klanten, en de kracht van digitale technologie.

Digitale ecosystemen voor mobiele betalingen

In de wereld van mobiel betaalverkeer gaat het duidelijk niet meer om een product of een bedrijf. Het is een concurrentiestrijd tussen ecosystemen waar meerzijdige digitale platformen aan de basis liggen. Belangrijk is dat in het ecosysteem het juiste evenwicht is tussen aanbieders (handelaars) en gebruikers (betalers).

Het is tijd voor ICT 2.0

De rol van ICT verandert door internet en sociale media en door het zoeken naar nieuwe businessmodellen die aan de behoefte voldoen van de moderne klant en medewerker. Veel organisaties hebben moeite veranderende behoeften te vertalen. De ICT-afdeling moet niet langer reactief, naar de interne organisatie en technisch gericht zijn, maar proactief, samenwerkend en naar buiten gericht. Dat is ICT 2.0.

Pagina's



Niet gevonden? Vraag het de redactie!

Heeft u het antwoord op uw vraag niet gevonden, of bent u op zoek naar specifieke informatie? Laat het ons weten! Dan zorgen we ervoor dat deze content zo snel mogelijk wordt toegevoegd, of persoonlijk aan u wordt geleverd!

Stel uw vraag