Management

Toont 1 - 10 van de 24 resultaten.

Opmerkelijke tevredenheid over infrastructuurdiensten

IT-infrastructuur is doorlopend in transitie, van on-premises naar de hybide cloud en van hybride cloud naar multi-cloud en volledig software defined. IT Service Management verschuift van dienstverlening naar self-service in de cloud. Capaciteit- en configuratiemanagement worden geautomatiseerd. Nieuwe servicerollen zijn nodig om invulling te geven aan eisen rond beveiliging, integratie en stabiliteit. Blijkt uit een recent marktonderzoek van Giarte Rolf Zaal

Transformatieroute van outsourcing naar cloud

Cloudcomputing wordt voor steeds meer bedrijven en organisaties een reële optie. Maar wat is de beste strategie voor een overgang vanuit een tradtionele IT-outsourcing naar de cloud? Hoe definieer je een roadmap voor die transitie en welke randvoorwaarden spelen een rol?

Should I stay or should I go: Contractverlenging IT-outsourcingscontracten

Steeds meer organisaties verlengen hun IT-outsourcingscontracten niet meer automatisch aan het einde van de looptijd. In concurrentie wordt de markt uitgenodigd om aanbiedingen te doen. De kosten van de selectie en kennisoverdracht van de huidige leverancier naar een nieuwe leverancier zijn echter aanzienlijk.

Juridische aspecten van exitmanagement

Waar twee partijen ‘uit elkaar gaan’ ontstaan altijd discussies rond het ontvlechten van de samenwerking. Goed exitmanagement kan veel gedoe voorkomen.

Uit elkaar onder bijzondere omstandigheden

Naast een gedwongen huwelijk bestaat er ook zoiets als een gedwongen scheiding. Echter, het komt veel minder vaak voor en het brengt ook een totaal andere dynamiek met zich mee. Zie hier het relaas van een anonieme maar goed functionerende professionele relatie tussen een klant en een leverancier die, noodgedwongen en onder bijzondere omstandigheden, uit elkaar moesten gaan.

Een gezamenlijk belang vanaf het eerste uur

Gedragscodes bieden een basis voor heldere afspraken en uitgewerkte plannen en zijn daarmee een goed vertrekpunt voor samenwerking tussen aanbieder en afnemer in een outsourcingsrelatie.

Dynamisch cloudsourcen van bedrijfsprocessen

Business process outsourcing (BPO) lijkt onder andere door de hoge transitie- en exitkosten alleen haalbaar voor grote organisaties en leidt meestal tot meerjarige, weinig flexibele samenwerking. Dat is een gemiste kans voor in- en outsourcende partijen.

4 spelregels voor cloudproviders

Met de ontwikkeling van cloud computing verandert de relatie tussen klant en provider in een strategisch partnership. Geen traditionele klant-leveranciersrelatie meer, niet ‘u vraagt, wij draaien’, maar harde spelregels. Bert Landman bespreekt de vier elementaire spelregels van zo’n partnership, in het bijzonder vanuit de optiek van de provider.

Kwaliteit wordt belangrijke drijfveer

IT-outsourcing passé? Niet volgens het onderzoek dat onderzoeksbureau Whitelane met Quint Wellington Redwood verrichtte. Daaruit blijkt dat meer bedrijven dan vorig jaar met outsourcing bezig zijn. Bedrijven moeten wel, concludeert Alex van den Bergh: ‘Het wordt steeds moeilijker om IT-processen kosteneffectief volledig in eigen beheer uit te voeren.’

Zorgen over hardware en beheer voorbij

SaNS Expertise Centrum verzorgt de Studentinformatiesystemen van één hogeschool en drie universiteiten. De groeiende complexiteit en de performanceproblemen vormden aanleiding om het technisch beheer en de hosting uit handen te geven. Een nieuwe ­infrastructuur waarbij virtualisatie geen rol meer speelt, blijkt een prima oplossing.

Pagina's



Niet gevonden? Vraag het de redactie!

Heeft u het antwoord op uw vraag niet gevonden, of bent u op zoek naar specifieke informatie? Laat het ons weten! Dan zorgen we ervoor dat deze content zo snel mogelijk wordt toegevoegd, of persoonlijk aan u wordt geleverd!

Stel uw vraag