Resultaten

Toont 1 - 10 van de 63 resultaten.

Content-aware video resizing

Met behulp van beeldherkenning worden de voorgrondelementen in de video gedetecteerd en vervolgens wordt op basis daarvan een verschaling uitgevoerd. Het gebruikte algoritme is gebaseerd op seam carving. Het doel was om dit algoritme uit te breiden naar video en het mogelijk te maken om HD-video in real time te verwerken.

De onvoorspelbaarheid van het ontwikkelen van geautomatiseerde systemen

Er zijn organisaties waar systemen volgens planning worden ontwikkeld. Daar wordt bovendien goedkoper en sneller ontwikkeld. Dit zou de nieuwsgierigheid van het topmanagement van overheidsorganisaties moeten wekken. Het topmanagement zou binnen de eigen organisatie een ‘meet-en regelsysteem’ voor ICT-toepassingen moeten eisen. Op basis van dit kwantitatieve beeld zou men zich moeten vergelijken met de organisaties die ‘best in class’ opereren.

ICT en duurzaamheid anno 2011

Duurzaamheid en groene ICT doen het steeds beter in Nederlandse organisaties. Kostenbesparing is vaak het belangrijkste motief. Ook is er beweging in Het Nieuwe Werken: hoewel het percentage thuiswerkers niet lijkt te groeien, wordt er gemiddeld wel zo’n 30 procent meer uren thuisgewerkt. Dit blijkt uit het ICT Barometeronderzoek dat eind 2011 is gehouden onder 600 managers en professionals in het bedrijfsleven en bij de overheid.

Routeplanner voor MVO

Om concrete resultaten te behalen met MVO kunnen organisaties gebruikmaken van de MVO Routeplanner. De tien stappen, beginnend met een analyse van de branche en de concurrent en eindigend met rapportage en eventueel certificatie, zijn bedoeld als leidraad om te komen tot een concrete invulling van het MVO-beleid. Om echt impact te hebben moet MVO onderdeel zijn van de algemene strategie en het algemeen beleid.

Informatiseringsoplossingen voor duurzaamheidsmanagement en -verslaglegging

Duurzaamheidsverslaglegging is een complex onderwerp met veel uitdagingen voor organisaties. Er zijn echter diverse softwareoplossingen om organisaties bij het proces van integrated reporting te ondersteunen, namelijk door het proces deels te automatiseren en betrouwbaarder te maken. De volgende stap is om de organisatie naar een hoger niveau te tillen zodat veel proactiever kan worden gestuurd op het gebied van CSR.

Voorkom onzichtbare verspilling: energiebehoefte van software

Efficiëntere software heeft direct gevolgen voor de gehele energieketen, want er is minder hardware nodig, minder koeling, minder energietransport en minder energie. Er zijn diverse quick wins waarmee veranderingen om applicaties energiezuiniger te maken soms snel in te voeren zijn. Om tot energiezuinige software te komen moet dit een zorg zijn voor de gehele organisatie en softwarelevenscyclus.

IT als driver voor realiseren van duurzaamheidsambities

Er gebeurt al veel op het gebied van sustainable IT, maar het zijn vaak losse initiatieven die een positieve bijdrage leveren aan de duurzaamheidsagenda en/ of de IT-agenda. Er moet echter meer gestructureerd worden gekeken naar de mogelijkheden en er moet meer samenhang ontstaan tussen beide agenda’s. Dat vergt onder meer het beter meten en sturen op duurzaamheidsprestaties. Het is aan de CIO om daarin het voortouw te nemen.

Belang van testen is nog nooit zo groot geweest

Veel technologieproblemen kunnen worden voorkomen door de kwaliteit van software beter te testen en de gevonden fouten daadwerkelijk op te lossen. Dat vraagt om een vernieuwde kijk op kwaliteitsmaatregelen en op testen. Een belangrijk aspect is dat direct bij het begin van een project veel aandacht wordt besteed aan de kwaliteit van software. Dit vergt een intensieve samenwerking tussen alle betrokkenen.

Referentiearchitectuur archieven en e-Depot

Het digitaal duurzaam bewaren van informatie vraagt om het gebruik van een voorziening: een e-Depot. De Nederlandse Regionale Historische Centra en het Nationaal Archief werken samen aan zo’n landelijk depot. Ze stellen een referentiearchitectuur op. De uitdaging is de ‘interoperabiliteit’ van archiefinstellingen: het vermogen van organisaties om effectief en efficiënt informatie te delen met hun omgeving.

Klantendiensten en sociale media: vrienden of vijanden?

Bedrijven worden geacht steeds dichter bij hun klanten te staan, steeds sneller te reageren op (negatieve) berichten in de media en van (potentiële) klanten. De komst van sociale media als Twitter, Facebook en YouTube biedt klanten een platform voor zulke berichten. In dit artikel lichten de auteurs enterprise-architectuur toe als middel om sociale media te integreren in de enterprise-architectuur.

Pagina's



Niet gevonden? Vraag het de redactie!

Heeft u het antwoord op uw vraag niet gevonden, of bent u op zoek naar specifieke informatie? Laat het ons weten! Dan zorgen we ervoor dat deze content zo snel mogelijk wordt toegevoegd, of persoonlijk aan u wordt geleverd!

Stel uw vraag