Resultaten

Toont 1 - 10 van de 18 resultaten.

Smartphone wordt zelflerend

In 2017 hebben meer dan 300 miljoen smartphones, een vijfde van de verkochte exemplaren, machine learning-capaciteiten.

Niet alleen big business voor big businesses

Big Data is niet alleen bedoeld of geschikt voor grote organisaties. Juist voor kleinere organisaties kan Big Data een belangrijk middel zijn om kosteneffectief inzicht te krijgen in interne en externe ontwikkelingen. Gelukkig zijn er tegenwoordig externe bedrijven die kunnen helpen met het beantwoorden van specifieke vragen door middel van Big Data. De lijst met referentiecases wordt steeds langer.

Kleine klinische dataconcepten

Zorginstellingen hebben steeds meer behoefte aan standaardisatie van data, maar het data- en applicatielandschap van zorgorganisaties is versnipperd. Hogeschool Windesheim voert samen met de Isala klinieken, Isala Academie en Icare Thuiszorg onderzoek uit naar methoden en technieken om een Clinical Data Warehouse (CDWH) op te zetten. Het gebruik van een CDWH dwingt tot de standaardisatie van data.

Nieuwe kennis uit ongestructureerde tekst

De Katholieke Universiteit Leuven en de Regiopolitie Amsterdam-Amstelland hebben nieuwe analysemethoden ontwikkeld voor ongestructureerde tekst. Het voornaamste doel is de ontwikkeling van een efficiënte en operationeel inzetbare methode om bruikbare kennis te onttrekken aan de grote hoeveelheid ongestructureerde informatie in de politiedatabases en die toe te passen om potentiële daders en slachtoffers beter en sneller te herkennen.

Social media helpen big data vooruit

Data scientists zijn moeilijk te vinden omdat zij diverse specialismen moeten beheersen. Een oplossing kan zijn om via social media de talenten van verschillende specialisten samen te smeden tot één virtuele data scientist. Dankzij een socialmediaplatform kunnen zij snel gegevens met elkaar delen en voorlopige conclusies toetsen. Het platform dient ook als repository van inzichten die via het onderzoek bereikt zijn.

Big data gaat niet over technologie

De grootste fout die bedrijven kunnen maken, is dat ze aan hun huidige IT-systemen gaan sleutelen om er zo allerlei big data-toepassingen mee mogelijk te maken. Technisch kan dat allemaal wel, maar big data draait niet om technologie, big data vergt een omslag in het denken van bedrijven en organisaties. Weet wat je klant wil, weet wat zijn intenties zijn en ondersteun hem bij het maken van keuzes.

Sluit de lus

Hoe staan Business Process Analytics-technieken ervoor? Een overzicht van Business Intelligence-rapporteringtools tot Process Mining-technieken én een gecombineerde aanpak, waarin Business Process Analytics samenvloeit met Data Mining en zo de leegte verkleint tussen voorspellende analytics en de data uit procesbewuste supportsystemen. Moderne technieken helpen de ‘lus’ van de Business Process Management-levenscyclus te sluiten.

De ontbrekende schakel tussen BI en BPM

Process mining is de ontbrekende schakel tussen enerzijds procesanalyse en herontwerp en anderzijds data-analyse. Process-miningtechnieken zijn in staat automatisch procesmodellen te genereren waardoor eventdata (‘big or small’) kunnen worden omgezet in nieuwe inzichten en betrouwbare antwoorden. Process mining maakt het mogelijk om de effectiviteit, efficiëntie en risicobeheersing van operationele processen feitelijk te analyseren.

Toegevoegde waarde van process mining

De meeste bedrijfsprocessen worden tegenwoordig ondersteund door IT-systemen, en dat maakt process mining direct toepasbaar omdat de benodigde gegevens al bestaan. Process mining brengt gegevens vanuit een procesperspectief in kaart. De resultaten zijn gebaseerd op feiten, visueel, en maken het mogelijk de werkelijke processen te verkennen op een geheel nieuw niveau van transparantie.

Veranderen door échte feitenkennis

Process mining en enterprise engineering versterken elkaar. Process mining geeft kwantitatief en op feiten gebaseerd inzicht in de uitvoering van processen. Enterprise engineering geeft inzicht in de organisatorische constructiefouten die de afwijkingen veroorzaken in het gedrag van mensen bij de uitvoering van processen. De combinatie zorgt voor een betere focus bij het doelgericht verbeteren van processen.

Pagina's



Niet gevonden? Vraag het de redactie!

Heeft u het antwoord op uw vraag niet gevonden, of bent u op zoek naar specifieke informatie? Laat het ons weten! Dan zorgen we ervoor dat deze content zo snel mogelijk wordt toegevoegd, of persoonlijk aan u wordt geleverd!

Stel uw vraag