Resultaten

Toont 1 - 10 van de 28 resultaten.

De uberficatie van het cloudbusinessmodel

Organisaties als Airbnb, Uber en Alibaba genieten een steeds grotere bekendheid binnen de samenleving. Platformecosystemen die worden gekenmerkt als ‘disruptive’ en innovatief. Zonder het bezit van respectievelijk hotels, taxi’s of magazijnen, zijn deze bedrijven marktleider. Een dergelijke ontwikkeling zet zich ook voort in andere industrieën en markten, zoals in de cloudmarkt.

Platforms of apps

Bedrijven die niet investeren in apps of moonshots maar kiezen voor een collaboratief ecosysteem op basis van een cloudplatform, hebben daarmee een grote voorsprong op hun concurrenten.

Magna Carta van consument zorgt voor aardverschuiving

Consumenten zijn in staat altijd en overal producten en diensten te kopen. Businessmodellen van bedrijven zullen ingrijpend veranderen. De rol van IT is cruciaal, maar op een heel andere manier dan voorheen. IT is niet meer ondersteunend aan een businessdoelstelling, maar juist de enabeler van allerlei nieuwe businessmodellen.

Social enterprise en de digitale transformatie

De digitale transformatie heeft nu al een enorme impact op iedereen. En dit is nog maar de eerste disruptieve golf. De tweede golf zal een nog grotere impact op mens en samenleving hebben. Marktleiders moeten hun positie opgeven, overheden komen klem te zitten met kosten voor zware IT-gedreven processen.Het is lastig om te voorspellen hoe de maatschappij op deze ontwikkelingen zal reageren, maar enkele maatschappelijke trends zijn echter al zichtbaar.

Digitale transformatie

De kanteling van de traditionele 20e eeuw-economie naar een digitale 21e eeuweconomie is in volle gang en we komen in een technologisch georiënteerde, netwerkgedreven circulaire economie. De huidige paradigmaverandering in combinatie met de voortdurende financiële crisis vergt een fundamentele verandering in de wijze waarop bedrijven moeten worden aangestuurd.

De onverschrokken organisatie

De buitenwereld is getransformeerd in een netwerk. Om te overleven zullen organisaties zelf ook een netwerk moeten worden. Ze moeten radicaal veranderen. Een wendbare strategie, een platte structuur, extreme innovatie, open samenwerkingen, ingrijpend innoveren, kleinere winstmarges: dat zijn slechts een paar van de te ondernemen stappen.

Mens en organisatie in de ‘perfect storm’ van digitalisering

Informatie is in overvloed en overal beschikbaar en technologie voorziet ons continu en selectief van informatie in een specifieke context. Ontwikkeling van nog meer technische oplossingen en informatiebergen zijn niet voldoende. We staan voor de uitdaging om de balans te vinden die ons naar een gewenste digitale samenleving brengt.

Digitale ecosystemen voor mobiele betalingen

In de wereld van mobiel betaalverkeer gaat het duidelijk niet meer om een product of een bedrijf. Het is een concurrentiestrijd tussen ecosystemen waar meerzijdige digitale platformen aan de basis liggen. Belangrijk is dat in het ecosysteem het juiste evenwicht is tussen aanbieders (handelaars) en gebruikers (betalers).

Digitale disruptie van boven en beneden

Vrijwel ieder bedrijf is het afgelopen jaar geraakt door de digitale revolutie. Geen enkele CEO kan de impact en de efficiencyvoordelen van mobile computing, big data, artificial intelligence et cetera nog ontkennen. Hetzelfde geldt voor de opkomst en het succes van Silicon Valley start-ups die de digitale revolutie met disruptive technologieën extra aanjagen.

Pagina's



Niet gevonden? Vraag het de redactie!

Heeft u het antwoord op uw vraag niet gevonden, of bent u op zoek naar specifieke informatie? Laat het ons weten! Dan zorgen we ervoor dat deze content zo snel mogelijk wordt toegevoegd, of persoonlijk aan u wordt geleverd!

Stel uw vraag