Resultaten

Toont 1 - 10 van de 13 resultaten.

De valse profeten van het innovatietheater

Digitale transitie: Het succes en de harde economische lessen uit Silicon Valley moeten worden omgezet en vertaald naar een pragmatische aanpak voor de polder.

Platforms of apps

Bedrijven die niet investeren in apps of moonshots maar kiezen voor een collaboratief ecosysteem op basis van een cloudplatform, hebben daarmee een grote voorsprong op hun concurrenten.

Magna Carta van consument zorgt voor aardverschuiving

Consumenten zijn in staat altijd en overal producten en diensten te kopen. Businessmodellen van bedrijven zullen ingrijpend veranderen. De rol van IT is cruciaal, maar op een heel andere manier dan voorheen. IT is niet meer ondersteunend aan een businessdoelstelling, maar juist de enabeler van allerlei nieuwe businessmodellen.

Digitale transformatie

De kanteling van de traditionele 20e eeuw-economie naar een digitale 21e eeuweconomie is in volle gang en we komen in een technologisch georiënteerde, netwerkgedreven circulaire economie. De huidige paradigmaverandering in combinatie met de voortdurende financiële crisis vergt een fundamentele verandering in de wijze waarop bedrijven moeten worden aangestuurd.

Een succesvolle organisatie vraagt om andere leiders

Het wordt steeds beter mogelijk prestaties te meten en processen te optimaliseren. Steeds meer kennis over klantenvoorkeur, optimale organisatievormen en het beste businessmodel maakt een organisatie slagvaardiger. Aanpassen aan de nieuwe omstandigheden vereist een optimale inzet van informatietechnologie, maar is dat voldoende?

De onverschrokken organisatie

De buitenwereld is getransformeerd in een netwerk. Om te overleven zullen organisaties zelf ook een netwerk moeten worden. Ze moeten radicaal veranderen. Een wendbare strategie, een platte structuur, extreme innovatie, open samenwerkingen, ingrijpend innoveren, kleinere winstmarges: dat zijn slechts een paar van de te ondernemen stappen.

Mens en organisatie in de ‘perfect storm’ van digitalisering

Informatie is in overvloed en overal beschikbaar en technologie voorziet ons continu en selectief van informatie in een specifieke context. Ontwikkeling van nog meer technische oplossingen en informatiebergen zijn niet voldoende. We staan voor de uitdaging om de balans te vinden die ons naar een gewenste digitale samenleving brengt.

Vormgeven aan de social enterprise

Door de social media-oplossing op een slimme manier in te zetten kunnen organisaties veel sneller en flexibeler functioneren. Dit lukt alleen als de cultuur, structuur en de manier van samenwerken en leidinggeven zo zijn dat het ideale samenspel ontstaat tussen passie, kennis en ervaring van medewerkers en klanten, en de kracht van digitale technologie.

Digitale ecosystemen voor mobiele betalingen

In de wereld van mobiel betaalverkeer gaat het duidelijk niet meer om een product of een bedrijf. Het is een concurrentiestrijd tussen ecosystemen waar meerzijdige digitale platformen aan de basis liggen. Belangrijk is dat in het ecosysteem het juiste evenwicht is tussen aanbieders (handelaars) en gebruikers (betalers).

Managing de paradox

Gevestigde belangen komen zwaar onder druk te staan door de digitale revolutie. Accounting principes en de wijze waarop waardecreatie wordt geregistreerd en uitgedrukt, zijn onderhevig aan snelle veranderingen. Dat leidt tot allerlei paradoxen.

Pagina's



Niet gevonden? Vraag het de redactie!

Heeft u het antwoord op uw vraag niet gevonden, of bent u op zoek naar specifieke informatie? Laat het ons weten! Dan zorgen we ervoor dat deze content zo snel mogelijk wordt toegevoegd, of persoonlijk aan u wordt geleverd!

Stel uw vraag